Interviu cu Rick Doblin Ph.D. , Director Executiv Asociatia Multidisciplinara pentru Studii Psihedelice (MAPS)

 

 

Cred ca oamenii se tem de psihedelice pentru ca, de fapt, se tem de ei insisi. Se tem de acele aspecte pe care le-au ascuns de-a lungul vietii, acele aspecte pe care au ales sa le ignore, acele lucruri nerezolvate inca. Multi cred ca oamenii sunt de fapt niste animale si ca societatea cu legile si regulile ei preintampina actele distructive, ca si cum ne-am viola si ucide intre noi, ca avem nevoie de un sistem care sa controleze si sa tina sub prohibitie aceste substante, pentru a opri natura malefica a omului din a se manifesta. Ei cred ca daca inconstientul uman va fi lasat sa se manifeste, acesta va aduce enorme distrugeri iar societatea va fi distrusa.

 

Pe de-o parte, acest lucru este adevarat, am vazut prea bine ce s-a intamplat cand nazistii au eliberat inconstientul colectiv, insa exista varianta eliberarii intr-un context terapeutic, context care sa ajute omul sa-si purifice instinctele, sa creasca si sa invete lucruri noi, sa-si extinda constiinta si sa isi amplifice creativitatea.

Cred ca manifesta o rezistenta fata de psihedelice persoanele care nu sunt inca pregatite sa-si faca munca interioara, iar atunci cand vad sau aud despre astfel de lucruri, se impotrivesc si eventual ingreuneaza si procesul celor ce aleg sa se vindece sincer.

Un alt motiv este acela ca oamenilor le este frica sa piarda controlul, sa devina autentici, sa renunte la mastile sociale.  Ascund aspecte ale personalitatii lor de care se tem pe care le este frica sa le manifeste.  Spre exemplu, un activist republican militeaza pentru drepturile familiei, insa el este gay. Prietenii nu stiu ca e gay, familia nu stie ca e gay. Acest aspect este foarte adanc ascuns in inconstientul sau. Este nevoie de extrem de multa energie pentru a suprima asa ceva, insa la un moment dat, toate astea vor iesi la iveala.

Dupa parerea mea, o viata privata de experienta psihedelica este o viata sub stapanirea ego-ului, o viata care ar putea altfel deveni unica si plina de insemnatate, plina de acceptare si iubire.